The Final Destination(2009)

The Final Destination(2009)

Deeltje 4 alweer in de Final Destination reeks, met de veelbelovende titel The Final Destination. Nick en zijn vrienden gaan naar een race circuit, maar nick krijgt een visioen van een bloederig ongeluk waardoor de toeschouwers één voor één verschrikkelijk aan hun eind komen. Nick zegt tegen zijn vrienden dat ze hier allemaal omkomen als ze hier blijven. Een paar mensen gaan met hem mee, de rest blijft waardoor de rest er ook aan gaat. De mensen die met Nick zijn meegegaan sterven in de volgorde die ze hadden moeten sterven op het race circuit. Toeval? of geen toeval?.

De titel beloofd heel wat maar komt zijn belofte niet na. Er komt wel een mooie finale maar het einde is weer gewoon hetzelfde als de vorige films. Dit deeltje heeft ook weer lekker veel gore, jammer genoeg ziet het er vaak ook erg slecht uit. De acteurs zijn nog slechter als die uit de vorige films en werken je behoorlijk op de zenuwen, vooral die Nick met zijn gezeik over doodgaan. De film heeft maar een lengte van 79 minuten, waardoor het verhaal niet helemaal uitgewerkt kan worden.

GORE 10/8
Dit is zeker het smerigste deel uit de Final Destination reeks, iemand wordt geplet door een autoband, een vrouw haar oog wordt doorboort, een vrouw krijgt een autoband tegen haar kop, waardoor haar kop explodeert. Een vrouw krijgt een motor in haar buik, een man en een vrouw worden in tweén gepleten door een voorwerp, een vrouw wordt geplet onder een rol trap, een man wordt doorboord door een houten paal, een bioscoop ontploft waardoor de mensen één voor één doorboort worden. Een gore feestje dus.

De gore in deze film is lekker veel, en is ook de enige reden om deze film te bekijken. Want hij is niet spannend en ook niet eng. Het Final Destination verhaal is op een eindepunt.