Tourist Trap

“Tourist Trap” is een vergeten film uit de gloriejaren ’70-’80 van het horrorgenre.
De film volgt het verhaal van 5 jongeren die autopech hebben *here we go again*. Ze dwalen van de weg af en komen terecht in ‘Slausen’s Lost Oasis’, een vervallen ‘tourist trap’ inclusief een zeer idyllisch buitenzwembad, een wassen poppenmuseum en een melancholische Mister Slausen (Chuck Connors) die de jongeren vertelt over de gloriedagen van het attractiepark.
Maar al snel begint het park veel mysterieuzere kantjes te vertonen en één voor één verdwijnen de jongeren. Wie is de geheimzinnige broer van Mister Slausen? Waarom lijken de wassen poppen net iets te echt? En wie zal er terug op de hoofdweg geraken?

“Tourist Trap” is absoluut geen gewone slasher. Het verhaal haalt ‘zijnen préparé’ van veel films zoals “Texas Chainsaw Massacre”, “House Of Wax”, “Carrie”, “Friday The 13th”,… en weet daar een zeer intrigerend verhaal mee te breien, maar vaak ook een zeer onduidelijk. En dat is het grootste nadeel van de film : de logica is erg ver te zoeken. Seriemoordenaars, telekinese, wrekende mannequins, schizofrenie,… Schmoeller vindt raakt alle onderwerpen aan maar slaagt er niet helemaal in om daar een duidelijk verband aan te leggen.
Maar elke ‘open-minded’ horrorfan kijkt graag over al die gaten door om met volle plezier te kunnen genieten van 24-karaat horrorscènes met levende mannequins die zelf die van Fulci’s “House by the cemetery” en Lustigs “Maniac” overtreffen. Evenals de overheerlijke cheesy soundtrack van Pino Donaggio die na “Carrie” en “Dressed to kill” de hele andere kant uitgaat.