Vampire Girl VS. Frankenstein Girl

Vampire Girl VS. Frankenstein Girl

Jyugon Mizushima (Takumi Saitô) is een gewone jongen die naar een ietwat vreemde school gaat. Hij heeft sowieso al les van bijzondere leraren en ook zijn klasgenoten varieren van Aziaten die denken dat ze neger zijn, meiden die het prachtig vinden om zichzelf te snijden, tot irritante meiden die verliefd op hem zijn. Ondanks deze ogewone combinaie mensen, kan hij het goed redden op zijn school.
Alleen dan komt er een scholiere, waardoor alles verandert. Zijn nieuwe klasgenote Monami (Yukie Kawamura) is namelijk niet zomaar iemand, maar ze is een vampier! Monami ziet Mizushima wel zitten en ze geeft hem op valentijnsdag een bonbon. Wat Mizushima alleen niet weet, is dat haar bloed er in verwerkt zit en voordat hij het door heeft, is het al te laat… hij is een halfvampier!
Keiko (Eri Otoguro), het meisje die ook verliefd is op Mizushima, wordt woest, omdat ze Mizushima en Monami vaak samen ziet. Tijdens een ruzie sterft ze per ongeluk. Haar vader, een leraar zijn vrije tijd besteedt aan krankzinnige experimenten, is er kapot van en besluit haar tot leven in een speciaal samengesteld lichaam.
Keiko keert terug, sterker dan ooit en Mizushima moet leidzaam toe zien hoe deze twee monsterlijke meiden beginnen aan een ongebruikelijke ‘bitch fight’ voor zijn liefde.

Japan begint de laatste jaren een land te worden waar heel wat over-the-top horror comedies vandaan komen, die vergelijkbaar zijn met de oude Troma films. Voor deze film bundelden regisseurs Naoyuki Tomomatsu, die onder andere Stacy en Zombie-Self Defense Force al op zijn naam had staan en Yoshihiro Nishimura, die Tokyo Gore Police op zijn naam heeft staan hun krachten. Het resultaat is zeker weten de moeite waard en een vooral een dikke aanrader voor mensen die Tokyo Gore Police goed vonden.

De acteerprestaties zijn erg goed voor dit soort films. Veel personages worden over-the-top geacteerd, maar daar is dit nou juist de film voor. De film puilt uit met heerlijk overdreven personages. De krankzinnige professor die Keiko weer terug brengt uit de dood is werkelijk waar geweldig, de klasgenoten van Mizushima zijn allemaal ook heerlijk over-the-top en erg vermakelijk. Hier is zeker over nagedacht, want de personages passen echt perfect in het grappige, maar vooral ook vreemde verhaal, in een positieve zin.
Yukie Kawamura steelt de show als een schattig vampiermeisje die minder onschuldig is als dat ze eruit ziet en ze wordt prima bijgestaan door tegenspeler Takumi Saitô. Deze twee spelen hun rollen erg goed en weten zo de binding tussen de twee personages goed naar voren te brengen.

Er zijn heel wat horrorcomedies die al heel gauw te flauw worden om tot het einde te blijven genieten, maar in deze film zijn er zoveel rare wendingen en heerlijk foute grappen, dat de film de aandacht van de kijker vast weet te houden tot het einde.

De gore is over-the-top en best aardig aanwezig. Wat meer gore was eigenlijk wel beter geweest om het vermaak helemaal compleet te maken. Zo had er tijdens de gevechten tussen Monami en Keiko best iets meer gore zichtbaar mogen zijn. Vooral bij deze twee regisseurs waren de verwachtingen wel wat hoger als hetgeen dat er nu te zien was. Waarschijnlijk zal hier ook de kwestie van het budget een rol in hebben gespeeld, maar toch is het best jammer.

Een erg vermakelijke film voor liefhebbers van Troma of de Japanse gore flicks van de laatste jaren en een horrorfan die open staat voor andere toepassingen van horror moeten deze film toch zeker ook eens een kans geven.